راهنمایی برای دریافت شماره شبا بانک تجارت

دریافت شماره شبا به عنوان یکی از مهمترین مسائل مرتبط با حساب بانکی، می تواند در بسیاری از موارد جهت تسریع و بس

توسط مدیر سایت در 11 مرداد 1402

دریافت شماره شبا به عنوان یکی از مهمترین مسائل مرتبط با حساب بانکی، می تواند در بسیاری از موارد جهت تسریع و بسیار راحت تر کردن امور مالی مورد استفاده قرار بگیرد. البته دریافت شماره شبا فقط مختص به یک حساب بانکی مشخص می باشد و در صورت تغییر حساب، باید شماره شبا مجددا تهیه و به صورت جداگانه اعلام گردد.

روش دستی مربوط به دریافت شماره شبا، بسیار تایم مصرف است و معمولا برای جلوگیری از این امر، نرم افزارهای مختلفی برای تولید و دریافت شماره شبا در دسترس قرار دارند. بانک تجارت نیز یکی از شرکت هایی است که این قابلیت را بر روی سایت خود به کاربران ارائه می دهد.

به منظور دریافت شماره شبا برای حساب خود در بانک تجارت، ابتدا باید از سایت این بانک به آدرس www. banktejarat.ir وارد شده و وارد بخش حساب شخصی خود شوید. پس از ورود به این بخش، باید روی گزینه افزودن شبا کلیک کنید، و سپس شماره حساب خود را به همراه شماره شبا مربوطه وارد کنید. در نهایت، برای استفاده از این شماره، می توانید به صورت آنلاین در پرداخت ها و همچنین کسب و کارهای آنلاین از آن استفاده کنید.

باید توجه داشت که دریافت شماره شبا برای برخی از خدمات، هزینه ای دریافت می کند و بسته به نوع خدمات به میزان مختلفی قابل تغییر است. همچنین ممکن است برای دریافت شماره شبا، به دفتر تبادل این بانک مراجعه کرد و در این صورت نیز باید شماره شبا خود را در دسترس داشته باشید.



چگونه شماره شبا بانک تجارت را دریافت کنیم؟

برای دریافت شماره شبا بانک تجارت باید ابتدا به صفحه اینترنتی این بانک مراجعه کرده و در بخش "اطلاعات شخصی" وارد حساب کاربری خود شوید. اگر حساب کاربری ندارید، می‌توانید با مراجعه به بانک تجارت و درخواست ایجاد حساب کاربری، آن را ایجاد کنید.

در بخش "اطلاعات شخصی"، باید به بخش "حساب بانکی" رفته و اطلاعات مورد نیاز برای دریافت شماره شبا را برای حساب بانکی مورد نظر وارد کنید. باید نام بانک، شعبه بانک، شماره حساب بانکی و شماره کارت بانکی را وارد کنید.

بعد از وارد کردن این اطلاعات، باید به بخش "درخواست شماره شبا" رفته و درخواست دریافت شماره شبا را ثبت کنید. بانک تجارت پس از ارسال درخواست شما، در اسرع وقت شماره شبا حساب بانکی شما را از طریق پیامک یا ایمیل به شما ارسال خواهد کرد.

بنابراین، دریافت شماره شبا بانک تجارت بسیار آسان است و تنها نیاز به دسترسی به صفحه اینترنتی و درخواست آنلاین دارید. همچنین می‌توانید با مراجعه به شعب بانک تجارت نیز برای دریافت شماره شبا اقدام کنید.



روش های دریافت شماره شبا بانک تجارت

برای دریافت شماره شبا بانک تجارت، چندین روش مختلف وجود دارد. اولین روش، مراجعه به شعب بانک تجارت می باشد. در این روش، شما می توانید به صورت حضوری به شعبه بانک تجارت نزدیکترین به محل سکونت خود مراجعه کنید و درخواست خود برای دریافت شماره شبا را ارائه دهید. پس از بررسی و تأیید صحت اطلاعات، شما شماره شبا خود را دریافت خواهید کرد.

روش دوم، دریافت شماره شبا از طریق سامانه بانکی اینترنتی بانک تجارت است. با ورود به سایت بانک تجارت و وارد کردن اطلاعات خود، می توانید به راحتی شماره شبا خود را دریافت کنید.

روش سوم، ارسال پیامک به شرکت بانک تجارت می باشد. برای دریافت شماره شبا از طریق پیامک، کد *737* را دیال کرده و دستورالعمل های مربوط به درخواست شماره شبا را اجرا کنید.

در کل، دریافت شماره شبا بانک تجارت به سادگی و با برخورداری از این روش های سازمان‌یافته و در دسترس، انجام پذیر است. اگر از دیگر بانک های داخلی استفاده می‌کنید، با مراجعه به سایت های آن‌ها می‌توانید روش دریافت شماره شبای آن بانک را شناخته و اجرای آن را دنبال کنید.



راهنمای دریافت شماره شبا از بانک تجارت

راهنمای دریافت شماره شبا از بانک تجارت

شماره شبا یا شماره حساب بین‌المللی، یک شماره بین‌المللی است که برای انتقال وجوه و پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌شود. شماره شبا مختص کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر است.

برای دریافت شماره شبا از بانک تجارت، ابتدا باید به شعبه بانک تجارت نزدیک‌ترین خود مراجعه کنید. در کارتابل خدمات مشتریان به پرسنل بانک اعلام کنید که می‌خواهید شماره شبا را برای حساب خود دریافت کنید. پرسنل بانک سپس مدارک لازم را از شما می‌طلبد که به شرح زیر است:

- کارت ملی

- شناسنامه

- اتباع خارجی نیز باید از ویزای معتبر خود نیز همراه باشند.

پس از ارائه مدارک مورد نیاز، پرسنل بانک شماره شبا را برای شما اعلام می‌کند. شماره شبا از ۲۴ رقم تشکیل شده که شامل کد کشور، شماره حساب بانکی و کد شعبه می‌باشد.

در انتها، می‌توانید با استفاده از شماره شبا در تراکنش‌های مختلف بین المللی مانند پرداخت بین المللی، دریافت وجوه بین المللی و نیز برداشت وجوه از حساب خود با استفاده از کارت‌های خودپرداز بانکهای بین‌المللی و بانک‌های ایرانی که دارای سیستم شبای کشور خود برای پرداخت‌های بین‌المللی هستند، استفاده کنید.



انواع روش ها برای دریافت شماره شبا بانک تجارت

برای دریافت شماره شبا بانک تجارت، ابتدا باید به جستجوی اطلاعات لازم درباره این موضوع بپردازیم. شماره شبا به معنی International Bank Account Number می باشد و به صورت یک شماره بین المللی برای تشخیص حساب بانکی شخص مورد استفاده قرار میگیرد. روشی که برای دریافت شماره شبا با آن آشنا هستیم، سرکردگی به شعب بانکی مورد نظر است. برای این منظور، بهتر است در ابتدا شعب بانک تجارت در نزدیکی منطقه خود را جستجو کرده و به انتخاب یکی از آنها بپردازیم.

سپس، باید اطلاعات حساب بانکی خود را به همراه صاحب حسابی که می خواهید واریز یا دریافت پول از او داشته باشید را ارایه دهید. بانک بعد از اینکه اطلاعات مذکور را دریافت کرد، شماره شبا حساب شما را پیدا می کند و به شما اعلام می کند.

روش دیگری که برای دریافت شماره شبا به کار می رود، استفاده از اینترنت بانکینگ است. باتوجه به اینکه بسیاری از بانک ها امکاناتی برای استفاده از خدمات آنلاین را فراهم می کنند، تحت عنوان اینترنت بانکینگ، این روش می تواند بسیار مفید و سریع باشد. برای استفاده از این روش، ابتدا باید به سامانه اینترنت بانکینگ ذخیره شده در سایت بانک مراجعه کنید و سپس با استفاده از رویه های آن، شماره شبا خود را دریافت کنید.

همچنین، در صورتی که از خدمات بانکی اینترنتی استفاده نمی کنید و یا نمی توانید به شعب بانکی مراجعه کنید، می توانید با تماس با مرکز خدمات مشتریان بانک تجارت، از آنها بخواهید که شماره شبا حساب شما را بدهید. با در دست داشتن شماره شبا، به سادگی می توانید تراکنش های بانکی خود را انجام دهید.



نحوه دریافت شماره شبا از بانک تجارت برای پرداخت های آنلاین

هنگامی که می‌خواهید پرداختی آنلاین را انجام دهید، ممکن است نیاز به صدور شماره شبا برای انجام پرداخت داشته باشید. برای دریافت شماره شبا از بانک تجارت، ابتدا باید به سایت بانک تجارت مراجعه کرده و در قسمت «صفحه اصلی» روی گزینه «دریافت شماره شبا» کلیک کنید.

سپس در قسمت «ورود کد ملی و شماره کارت»، مشخصات کارت بانکی خود را وارد کنید و به همراه کد ملی خود به سایت دسترسی پیدا کنید. سپس بانک تجارت شماره شبا مربوط به حساب شما را به شما ارائه خواهد کرد.

برای استفاده از شماره شبا در پرداخت آنلاین، باید در فرآیند پرداخت خود در سایت مورد نظر از این شماره استفاده کنید. همچنین می توانید این شماره را در محل های دیگری نیز استفاده کنید، مانند پرداخت قبض، جابجایی وجه یا حتی دریافت حمایت مالی.

در استفاده از شماره شبا، مهم است که به اطلاعات کامل و صحیح خود و همچنین اطمینان از اعتبار شماره شبا دقت کنید. همچنین باید به یاد داشته باشید که شماره شبا متعلق به حساب بانکی شماست، به همین دلیل در برابر جرائم مالی و سرقت دارای اهمیت است، بنابراین مطمئن شوید که این شماره در دسترس هرگز قرار نمی گیرد.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن