جواب اهمیت همین سوال در ارزش کل شده عمده یک هدرز نسبت به منیفلد دود چدنی است. در عمده خودروها، به علت قرارگیری محل مکش هوا در نزدیکی موتور، دمای هوای محل ورود نسبت به گوشه و کنار فراتر میرود و مطابق آنچه گفتیم، این مورد قضیه سبب کمتر دانسیته هوا می‌گردد که درنهایت، اقتدار نهچندان رضایتبخشی از همین فرایند حاصل میشود. در واقع، برخلاف خیال عامه، این کیتها بهخودیخود قابلیت و امکان خنککنندگی ندارند؛ بلکه به علت وضعیت محل قرارگیری، هوایی اهمیت کیفیتتر و اهمیت دمای پایینتر را به جهت خودرو به ارمغان میآورند. پایینتر از آن محل نصب پلاک تعبیهشده که اهمیت برش لیزر و جوشکاری از دل ورق استیل خارج آمده است. این فشار منفی تا جایی پیش میرود که فشار مورد لحاظ از فشار جو نیز کاهش می شود و در عاقبت گازها تمایل به خروجشون کمترشده شاهد ارتقا فشار پارس تیوفایو نوک مدادی خروجی هستیم. 5. از حیث اکثر مهندسین خودرو، به ازای هر اینچ جیوه (تقریبا هم اندازه 25.4 میلی متر جیوه) فشار بازگشتی،مقدار 2-1 اسب بخار اتلاف قدرت خوا هیم داشت که البته به ویژگی های موتور ازجمله: بازده موتور،طراحی محفظه احتراق و … واجب به ذکر است برای مدل بندی هدرزها، شرکت های تولید کننده آن‌ها را به صورت مخلوط عددی معرفی می نمایند که بسته به شکل ظاهری آنها نامگذاری می شوند. در همین ماشین ها با پیچیدگی بیشتر مجهز به آپشن کروز در دست گرفتن هستند البته عملکرد مکانیزم دریچه گاز آن ها مستقیما به پدال متصل است و این اتصال الکترونیکی نمیباشد بلکه مکانیکی و از مدل اهرم بندی و یا سیمی می باشد . پیشرانه همین اتومبیل حتی در مقایسه اساسی دیگر پیشرانه گروه PSA موجود در کشور، فراتر است که ولی کلیدی سیستم کاری در حیث گرفتهشده و طراحیشده برای آن سازگار است؛ البته این گرمای بالا منجر می‌شود تا نسبت به کیفیت روغن مقداری دارای باشد. زخم به توربو و سیستم روغنکاری منجر به نشت روغن از توربو به سیستم اگزوز و کاتالیزور شده که سبب بروز نقص در آن می گردد.مورد بعدی که به آن اشاره خوا هیم کرد از بهم خوردن نسبت سوخت و هوا در هدرز هایی که به طور اصولی طراحی نشده اند نشات می گیرد، این که سبب می شوند سنسور اکسیژن پیام نادرست به ای سی یو خودروارسال کند. در یک سری ماه گذشته همین نقص‌ نسبت به زمان ذکر شده اکثر شده است، مشتریان در بازار علاوه بر این که در دوران خرید کردن اتومبیل شاید نگران کیفیت هستند، احتمال دارد انتظار آتش گرفتن ماشین را هم می بایست داشته باشند. همون طور که همگی شما دوستان خوب میدونید هدرز تشکیل شده از لوله هایی از جنس استیل ضد زنگ یا الومینیم میباشد که به جای منیفولد فابریک خودرو بسته میشه و تمام اتومبیل های تقویت شده یا این که مسابقه ای از همین رسیله استعمال میکنند.هدرز های متعددی در بازار قابل خرید کردن میباشد که هر کدوم بسته به فرم و صورت و زوایای خروجی خودشون توان و تاثیر های متمایز روی موتور ماشین نشون میدن.به طور کلی ٢ دسته هدرز در بازار است که به جهت خروجی هر سیلندر و وصال اون ها به یک لوله از طریق ۴ به ١ و ۴به ٢ و بعد ١ استعمال میکنند.از هر دو این هدرز ها اصلی ارزش های گوناگون تو بازار موجود هست،هدرز های ۴ به ١ کل خروجی هر ۴ سیلندر رو درجا به یک خروجی منتقل می‌نمایند و در هر سیکل روند احتراق که ٢ به ٢ سیلندر ها فعالیت می کنند و دود رو بیرون میکنند اون ٢ سیلندری که توشون خروج دود جزو دستور کار نیست دچار فشار میشه چرا که مکش روی سوپاپ های خروج دود هست.این امر سبب ساز میشه در دراز مدت شاهد فشار به موتور و در غایت احتیاج به تعمیر موتور به وجود بیاد.نکته بعدی همین که همین هدرز ها نهایتا تا ٨ اسب بخار روی داینو بیش تر می نمایند به ماشین. این پروسه خروج دود به طور معمول در خودروها به وسیله قطعه ای به اسم مانیفولد انجام می شود البته به جهت خوب تر شدن همین فرآیند و عمل تهویه موتور قطعه ای می باشد به اسم هدرز که می قدرت آن را جایگزین مانیفولد نمود. در منیفولد، فشار گازهای خروجی در collector که فاصله یه خرده اساسی روزنه خروجی دارد اساسی نیز توده می شوند و همین ارتقا فشار درون منیفولد موجب می شود گازهای باطن سیلندر به علت اختلاف فشار کم مهم منیفولد به طور کامل و به راحتی بیرون نشوند، اما در هدرز به علت وجود لوله های جدا از هم که منجر عدم اجتماع فشار گازهای سیلندرها، در نزدیکی دریچه های خروجی می شوند، اختلاف فشار مناسب تری فی مابین collector و روزنه خروجی ساخت می شود و این اختلاف فشار، مکش بیش تری به جهت خروج به دست می دهد و فعالیت تخلیه سیلندرها از گازهای تولیدشده در اثر احتراق، راحت خیس و تمام خیس انجام می شود. حساس توجه به نحوه کارکرد و احتراق سوخت باطن موتور ، می دانیم دودی که در اثر احتراق در سیلندر حاصل می شود می بایست از موتور خارج شود تا موتور آماده احتراق دوباره سوخت شود و عدم خروج کامل دود از موتور منجر می شود تا کارکرد موتور بازدهی پایینی داشته باشد و از اقتدار موتور کاسته شده و مصرف سوخت هم بخش اعظم شود.

ایندکسر