پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

علت رایج دیگری که برای این کار وجود دارد انبساط بیش از اندازه پیستون در محل خروج دود است اما این حالتی بیشتر در سیلندرهایی اتفاق می افتد که بر روی دهانه خروجی آنها پل زده شده است . از مزایای آلومینیوم می توان به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در مقابل آلومینیوم دارای معایبی چون قیمت بالا و انبساط زیاد است . پیستون از دو جنس آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند . این کار را می توان توسط ابزار مخصوص نیز انجام داد. پس از ماشین کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کند . کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانهروزی، نوع خاصی از موتورهای درونسوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل مینامند.

پیستون قطعه ای است استوانه ای شکل که در داخل سیلندر به بالا و پایین حرکت می کند و مراحل مختلف کارموتور را ایجاد می کند. در هنگام بالا رفتن این قطعه، سوخت متراکم شده و پس از احتراق، به سمت پایین حرکت می کند. شکستگی حاشیه (دامنه ) پیستون بدین علت است که لقی ( شکاف ) بین پیستون و سیلندر زیادتر از حد معمول است و باعث می شود که صدای تلق تلق پیستون در داخل سیلندر شنیده شود و باعث بوجود آمدن تنش و و ترک و در نهایت شکستگی سیلندر می گردد. گیر کردن تمام عیار پیستون در داخل سیلندر بیشتر به این علت اتفاق می افتد که سرعت انبساط پیستون سریع تر از انبساط سیلندر است و همین امر باعث می شود که لقی بین پیستون و سیلندر کاهش پیدا کند . در این طراحی قدرت بسیار زیاد و سرعت بسیار کم میشود . بنابر توضیحاتی که در مورد عملکرد پیستون در خودرو دادیم، این قطعه معمولا با توان انتقال حرارتی بالا ساخته می شود و هم چنین دارای قدرت انتقال دمایی بسیار بالا نیز است. البته در بعضی موتورها مثل موتور پراید، به واسطه مدل جانمایی پیستونها و سوپاپها، حتی اگر تسمه تایم در دور بالا هم ببرد باعث برخورد این دو عضو به هم دیگر نمیشود ولی در اکثر خودروها مثل خودروهایی که از موتورهای پژویی استفاده میکنند، اگر این اتفاق بیافتد قطعا خساراتی سنگینی به موتور وارد خواهد شد.

حتما بخوانید:
ارزش دلار، یورو و پوند امروز 31 آوریل

این نوع پیستون و میللنگ همپوشانی بیشتری دارند و دور موتور را افزایش میدهند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید یاتاقان سر بزرگ شاتون را هر گاه که موتور باز می شود مورد بررسی و اندازه گیری قرار گیرد و میزان لقی یا همان clearance آن مورد اندازه گیری قرار گیرد برای این کار از یک فیلر گیج استفاده می شود که ان را بین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و بررسی کنید که میزان این لقی از مقدار مجازی که از طرف سازنده در دفترچه تعمیراتی دستگاه داده شده است بیشتر نباشد. هنگامی که یاتاقان سر بزرگ شاتون بیش از اندازه سائیده می شود ، میزان انحراف شعاعی شاتون بیش از اندازه می شود و باعث بوجود آمدن لرزش پیچشی torsion vibration. پیستون: استوانه توخالی سربسته ای است که نیروی احتراق را توسط شاتون به میل لنگ منتقل مینماید . وقتی که شما استارت میزنید و سوخت وارد سیلندر موتور میشود , پیستون استاندارد پیکان پیستون به وسیله میل لنگ به سمت بالا هل داده شده و بنزین یا گاز را به شدت در سر سیلندر متراکم میکند . همانطور که می دانید ، پیستون خودرو داخل سوراخ های ایجاد شده در داخل بلوک سیلندر ( بوش سیلندر ) ، بالا و پایین می رود و این حرکت طولی پیستون داخل سیلندر ، توسط شاتون به حرکت چرخشی تبدیل شده و به میل لنگ داده می شود.

رینگهای براساس محل قرارگیریشان در پیستون و کاری که انجام میدهند به دو دسته رینگهای متراکم و رینگهای روغنی پیستون و سوپاپ تقسیم میشوند. موتور ها بر اساس نحوه چیدمان به دو دسته خطی و V شکل تقسیم می شوند . در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون (4000 پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی با سرعت زیاد رانندگی می کنید این اتفاق در هر سیلندر 30 تا 40 بار در ثانیه رخ می دهد.دمای کف پیستون به 2200 درجه سانتی گراد(4000 درجه فارنهایت) یا بیشتر می رسد. در قسمت فوقانی آن، محفظه احتراق قرار دارد که مخلوط سوخت و هوا در آن فشرده می شود. پس حالا که با پیستون و نقش آن در عملکرد خودروی خودتان آشنا شدید، حتما متوجه شدید که بدون این قطعه و یا در اثر خرابی پیستون خودرو، عملیات احتراق و به تبع آن، حرکت ماشین مختل شده و صورت نمی پذیرد. پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال ایران معتقد است که استقلال در دربی ۹۷ پایتخت توانست ویژگیهای پرسپولیس را از کار بیندازد. در این نوع پیستون ، قطر در ناحیه پایین دامنه از همه جا بیشتر است . بنابراین به تندی در هر لحظه از زمان، تندی لحظهای گفته میشود. خرابی پیستون خودرو یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند هر راننده خودرویی آنرا تجربه کند.

حتما بخوانید:
UCF Knights QB McKenzie Milton دو سال پس از آسیب دیدگی زانو وارد درگاه انتقال می شود

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون نیسان 2000 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesViagrakameralı su tesisatçısıgercekhoca.orggates of olympus oyna