به جهت پرهیز از زدن پیستون در بسیاری از موتور ها از پیستون هایی استفاده می شود که گژن پین آنها اندکی بیرون از مرکز است.این خارج از مرکزی به طرف دامنه پیستون هست که منزله تراز فشار گیر اهمیت (شکل 10) عمی می کند. از طرف دیگر در بعضا از موتورهای سنگین از پیستونهای آلیاژ آلومینیومی به لحاظ داشتن خواص رسانش گرمایی مناسب این ماده استفاده می شود بدین ترتیب که به کارگیری از آن ، در دست گرفتن خوب تر حرارت محفظه احتراق را آماده آورده و به این ترتیب منجر کنترل خوب تر احتراق میگردد. مسافت در بین دو کناره حلقه پس از کارگزاری آن در سیلندر را دهانه حلقه می نامند که بایستی دارای فیلر مناسب ترازو گیری شود تا از مطلوب بودن آن اطمینان حاصل کرد. یک سری طرح از طرحی تماماً شناور به کارگیری می کنند که در هر دو مؤلفه سست است. اين مدل از رينگ ها به عنوان رينگ اولیه كمپرسي يا بالاترين رینگ پیستون مورد به کار گیری قرار مي گيرند و پله داخلي آنان بايد به سمت بالا باشد. که علاوه بر کاهش حجمی پیستون،رواداری اضطراری را به جهت بازه اجرام خارج از مرکزی که بر بر روی میل لنگ قرار دارند فراهم کند. فرسایش بوش سیلندر در بخشی که بوسیله بار محوری بزرگتر ساییده می شود سریعتر است، چون پیستون فشار بیشتری به آن طرف وارد می کند. پایین فشار قرار گرفتن آب رادیاتور و خارج شدن کلیدی فشار مایع از لوله و سرریز شدن آن علامت وجود نشتی در واشر سرسیلندر هست که به طور معمول به جهت برطرف کردن آن بایستی واشر سرسیلندر را بده بستان کرد و همچنین نیاز هست که تراز تحت سرسیلندر را هم تراش دیتا شود و نصیب بالایی آن و روکش دوباره نیز شود. شاید بیشتر شمایی دارین این مطلب رو میخونین، میدونین که برای سوار کردن پیستون در باطن سیلندر باید نماد پیکان به سمت اگزوز یا این که آرم NI به سمت کاربراتور در باطن بوش سیلندر باشه. اگه فهم مطلب بالا براتون سخته خلاصش اینو بگم بهتون که اگه پیستون برعکس سوار سیلندر بشه خوشگل شروع میکنه سیلندرو از یه طرف خراش میده و بعد از مدتی کارکرد فاتحه سیلندر خونده میشه. آب بندی گاز اساسی استفاده از حلقه های پیستون حاصل می شود. دو مدل رینگ به کار گیری می شود: حلقه های فوقانی اهمیت صورت های محکم هستند و آب بندی گاز را مهیا می کنند. این دسته پیستون در موتورهای دیزلی اتومبیل گزینه به کار گیری قرار می گیرد. پیستون یک عدد از قطعات متحرک و اهمیت موتور است که در باطن سیلندر به طور متناوب حرکت رفت و برگشتی انجام داده تا چهار تراز اساسی چرخه به این معنی که مکش ، حجمی ، احتراق – انبساط و تخلیه ( خروج دود) شکل گیرد. میل لنگ همین حرکات رفت و برگشتی را به حرکت دورانی تبدیل میکند. البته این شکاف به پیستون اذن نمی دهد تا گاز یا مایع را در بالای پیستون فشرده کند. هرچند به طور معمول اساسی چشم غیر مسلح قابل تماشا وجود ندارد ، اما پیستون ها دارای سطح مشخصی از بیضی صورت و مشخصات مخفی طراحی شده اند ، به این معنی که تماماً گرد نیستند ، و قطر آنان در نزدیکی زیر دامن نسبت به تاج بزرگتر است. با توجه به هدف ، سطح شارژ و موقعیت فعالیت موتورها می تواند صورت و نسبت ها تغییر تحول یابد. ۲- گنبدی : مرحله بالای پیستون زیر گنبدی رخ می باشد. ۳- مقعر مثل : در رخ پایین ، مرحله بالای پیستون ، مقعر می باشد. شاید بخش اعظم شما دوستان خوب فک نمایید که پیستون قطعه ای می باشد به طور کامل استوانه ای و مرحله مقطعی (کفی پیستون) تماما گرد و کروی دارد. هنگامی موتور در دمای معمولی خویش کار می نماید رخ پیستون بایستی تا حد قابلیت و امکان به استوانه نزدیک باشد. حلقه ها در یک نقطه از لبه تقسیم می شوند ، به آنها اذن می دهد تا دارای فشار سبک در در مقابل ، استوانه را فشار دهند. در حالی که پیستون ساخته شده به وسیله آهنگری بدنه ای فشرده و متراکم دارااست و حدود 70% مقاومتر از دسته ریختگی آن است. به این راحتی , اگر پیستون نبود , قدرتی هم تولید نمیشد زیرا قطعهای وجود نداشت تا بتواند سوخت را متراکم و آن‌گاه همین مراحل را انجام دهد , پیستون تبریز در تهران پس پیستون اتومبیل در همین حد کلیدی و حتمی میباشد . به طور مشابه قطر کوچکتر (Minor Diameter) عمده از قطر بزرگتر (Major Diameter) در اثر گرما منبسط می شود، زیرا در برآمدگیهای شکاف گژن پین دانسیته بیشتری وجود دارد. دلیلش اینه که محور گژن پین در پیستون موتورهای چهارزمانه مقداری متمایل به یک طرف می باشد. از کلیه پین ها باید از حرکت پهلو جلوگیری شود و از انتهای پین در حفر دیواره سیلندر ، به طور معمول به وسیله گردنه ها خودداری شود. چنانچه از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در آیتم بوش پیستون 405 تبریز لطفا از ورقه ما بخواهید.

ایندکسر