والو چیست؟

والو به معنی شیر می باشد و در لاستیک به عنوان شیر یک طرفه عمل می کند و  به قسمتی از تیوب یا تایر گفته می‌شود که اجازهٔ ورود یکطرفهٔ هوا به تیوب یا تایر را می‌دهد و سپس توسط فشار داخل تیوب یا فنر به‌طور خودکار بسته می‌شود. والو در تایرهای بادی در چرخ انواع خودرو و وسایل نقلیه اعم از سواری، باری، هواپیما، موتور، دوچرخه، فرغون و … استفاده می‌شود.در زمان های گذشته که استفاده از تیوپ معمول بود والو روی تیوپ وصل بود و کسی به دنبال تهیه والو نبود. در رینگ و لاستیک های تیوبلس والو به طور جداگانه بروی رینگ سوار می‌شود. والو جزو قطعات مصرفی می باشد و چون جنس بدنه آن لاستیکی می باشد حتما نیاز هست که هنگام تعویض لاستیک, والو نیز تعویض گردد. در ماشین آلات صنعتی و معدنی از والو های تخصصی استفاده می کنند

والو که از لوازم پنچری محسوب می شود از نظر کاربرد به دو نوع زیر دسته بندی می شود:

الف)والو تیوبلس (Snap-In Valve) این والو قطعه ای مستقل است که برای تایرهای بادی بدون تیوب (تایرهای تیوبلس)استفاده می شود. در قسمت انتهای ساقه والو بخش لاستیکی وجود دارد که در محل سوراخِ تعبیه شده در رینگ (ریم Rim) تایر قرار گرفته و آب بندی می شود.

ب)والو تیوب تایپ (Rubber Base Valve) این نوع والو روی تیوبِ تایرهای بادی که از تیوب استفاده می کنند در زمان تولیدِ تیوب و قبل از عملیات پخت (ولکانیزاسیون)نصب می شود و جزئی از ساختارِ یکپارچه تیوب محسوب می شود.

برای بازدید از محصولات ما  به ویژه والو اینجا کلیک کنید.