سباستین وتل در برابر اشتباه FIA در ترکیه “تحمل صفر” دارد


سباستین وتل می گوید در برابر اشتباهی که مایکل ماسی مدیر مسابقات FIA در هنگام انتخاب شدن برای مسابقات جایزه بزرگ ترکیه انجام داده و در آن جلسه دوم در حالی که جرثقیل بازیابی هنوز در یکی از مناطق خروجی بود ، آغاز شد ، “تحمل صفر” دارد.

جرثقیل در حال بازیابی ویلیامز نیکلاس لطیفی از دام شن در پیچ 8 پس از یک حادثه مرطوب در پایان اولین جلسه مقدماتی بود.

در شرایط عادی ، جلسه دوم تا زمانی که همه وسایل نقلیه بازیابی از پیست خارج نشوند ، شروع نمی شود ، اما ماسی گفت که یک سردرگمی در مسابقه پیست و کنترل مسابقه باعث شروع جلسه قبل از آماده شدن پیست شد.

پرچم های زرد دوتایی در محل به منظور هشدار به کاهش سرعت رانندگان به اهتزاز در آمدند ، اما وتل گفت که چنین نظارتی در فرمول یک مدرن امکان پذیر نیست.

وتل گفت: “من فکر می کنم همه ما انسان هستیم ، اشتباهاتی رخ می دهد ، اما این اشتباه تحمل صفر دارد.” “بنابراین من فکر می کنم که همه ما کاملاً آشنا هستیم و امیدوارم و بسیار اطمینان دارم که این اتفاق در آینده دیگر تکرار نخواهد شد. اما مطمئناً در مورد آن صحبت خواهیم کرد و دلایل آن را فاش خواهیم کرد.”

این حادثه به طرز نگران کننده ای شبیه به انباشت تصادف ژول بیانچی در گرندپری ژاپن 2014 بود که باعث شد راننده فرانسوی از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شدیدی شود که منجر به مرگ او شد 9 ماه بعد

این حادثه در هنگام مسابقه هنگامی اتفاق افتاد که یک وسیله نقلیه اعزامی با پرچم های زرد مضاعف برای بلند شدن Sauber آدریان سوتیل از مسیر شن ، فرستاده شد تا در شرایط مرطوب کنترل بیانچی را از دست داده و به جرثقیل برخورد کند.

چارلز لکلرک ، راننده فعلی فراری ، که بیانچی را نامگذاری کرده است ، گفت تکرار چنین نظارتی در ترکیه بسیار حیرت انگیز است.

وی گفت: “خوب ، برای جرثقیل ، من به وضوح فکر می کنم همه ما از دیدن این موضوع کمی شوکه شده بودیم.” “ما احتمالاً در جلسه توجیهی بعدی با هم صحبت خواهیم کرد تا سعی کنیم از این نوع شرایط جلوگیری کنیم.

“نیازی نیست بگویم که در گذشته در چنین شرایطی چه اتفاقی افتاده است ، فکر نمی کنم که این اتفاق بیفتد و اطمینان حاصل خواهیم کرد که دیگر تکرار نخواهد شد.”

این دومین حادثه آخر هفته های مسابقه ای است که اشتباه در کنترل مسابقه منجر به ایجاد وضعیت خطرناکی در پیست می شود.

در جایزه بزرگ Emilia Romagna ، در حالی که مارشال ها هنوز در حال پاکسازی بقایای مسیر بودند ، به رانندگان اجازه داده شد عقب ماشین ایمن را باز کنند.

نتیجه نهایی یک سری ماشینهایی بود که با سرعت تقریباً مسابقه ای از مارشال عبور می کردند ، در حالی که روش صحیح باید تمام مارشال ها را از مسیر خارج کند قبل از اینکه ماشین ها عقب ماشین ایمن را قطع کنند.

ماسی گفت هر دو حادثه در حال بررسی هستند و می توان درسهایی را آموخت.

وی گفت: “از نظر FIA ، ما هر حادثه ای را که اتفاق می افتد ، اعم از جزئی ، مهم ، بین آنها یا هر زمان دیگری در طول جلسه یا خارج از جلسه ، بررسی می کنیم و دائماً از هر اتفاقی می آموزیم.” او در پاسخ به سوالی درباره اشتباهات اخیر. “از این پایان ما به یادگیری ادامه خواهیم داد و این هیچ تفاوتی با تیمی ندارد که از عناصر مختلف در آخر هفته و بین آنها یاد می گیرد.

“ما کاملاً تفاوتی نداریم و همانطور که بارها گفته ام ، ایمنی مهمترین اولویت ماست و شما هر بار که ماشین روی خط گودال بیرون می آید و هر وقت به چیز دیگری نگاه می کنید از همه چیز یاد می گیرید.”

ماسی در مورد جرثقیل ترمیم در ترکیه به طور خاص صحبت کرد ، مسی اضافه کرد: “کاملاً به دهانه مانع نزدیک شده بود و جرثقیل در راه بود. به ما اطمینان داده شد که این کار خوب و واقعاً واضح است و به همه چیز نگاه می کند ، من با اطمینان های محلی بیش از حد راحت بودم. این مبنا

“با استفاده از گذشته نگری ، شما کار متفاوتی انجام می دادید ، اما بر اساس اطلاعات موجود در زمان برقراری تماس. این یک پرچم زرد مضاعف بود ، که وقتی خودروها در مسیر نیستند و این بخش گسترش یافته است ، یک پروتکل طبیعی است. علاوه بر این ، این یک پرواز بود. “


منبع: panjere-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>