موتور tu5 گشتاور قابل قبولی را فراهم می نماید ولی فناوری به کارگیری شده در تولید آن کهن است. به این معنی که در به دور موتورهای بالا اهمیت چرخاندن میل سوپاپ می اقتدار روزگار گشوده شدن سوپاپ های هوا را تغییر‌و تحول داد، تا هوای بیشتری وارد موتور شود و افت قدرت را در دور موتور بالا شاهد نباشیم. مقاومت فن: همانطور که گفته شد مقاومت حرفه در برعلیه رادیاتور قرار دارااست در شکل خرابی، به دور نماید فن از کار افتاده ، دمای موتور بالاتر از حد نرمال رفته و آن‌گاه به دور تند پر‌نور می شود و دما تحت می آید. آب اطراف سیلندر بخاطر همجواری اهمیت گوشه و کنار احتراق، آغاز به گرم شدن میکنه و پس از رسیدن به دمای ترموستات (۸۹- ۹۱) آبِ گرم شده برای خنک شدن به رادیاتور رفته و آب منشاء جایگزین آب اطراف سیلندر میشه تا دمای موتور به دمای ایدآل برگرده و همین جریان تا همدما شدن کل آب ادامه داره. در موقعیت خاصی هم در شکل فساد ترموستات، دمای موترو بالا میره و خطر جدی رو ساخت میکند پس باید سریعا مورد رسیدگی قرار بگیره. چرا باید ترموستات را تعویض کنیم؟ در مقایسه موتور EF7 و Tu5 بایستی به این نکته اشاره نماییم که موتور تییو5 در ماشینهای سدان سنگینوزن کارایی ضعیفتری دارد. مقاومت فن: یک سنسور میباشد که جلوی رادیاتور کارگزاری شده و عملکرد دور نماید حرفه بر عهده آن موتور tu5 خوبه یا این که نه می باشد. پس فراموش نکنید که در توقف های کوتاه، به هیچ وجه موتور رو خاموش نکنید چرا که فعالیت کردن در دمای بالا، فشار متعددی به سرسیلندر و واشر سرسیلندر وارد می کنه! پس از آن، کشور‌ایران ماشین در محصولاتی نظیر پژو ۴۰۵ و رانا نیز از همین موتور بهره پیروزی که در کنار آن، پژو پارس نیز از جمله مهمترین این محصولات است که به یکی از از اتومبیل های صادراتی تبدیل شد. از لحاظ هزینه به جهت بار اول تقریبا نصف میشه و به جهت دفعات بعد به ۱/۴ نیز کمتر پیدا میکنه چون شما فقط و تنها نظیر ۱۴۰۰ ها یک ترموستات خریداری میکنید! چون ترموستات ها به ملازم پوسته های خویش شناخته میشن بایستی گفت که ۱۴۰۰ ها ۲ نوع هوزینگ دارن یک جور فلزی و یک مدل پلاستیکی که تفاوت زیادی ندارن ولی فلزی امکان خراب شدن و نشت آب کمتری داره. برای شروع به یک ۲۰۶ تیپ ۵ سرحال و خیس و تمیز نیاز دارید، پیشنهاد میکنم اکثر در جستجوی مدلهای ایجاد ۱۳۸۵ به تحت باشید، در صورتی که از نظر فنی و شاسی تندرست باشند، به یک‌سری عامل برای تقویت مناسبتر هستند. اما EF7 به ادله توان فراتر و امکان کارکرد مناسب به صورت دوگانه سوز و همینطور کیفیت بالای قطعات به کارگیری شده، موتور بهتری به نسبت TU5 محسوب میشود و باید توجه کرد که زیاد موتور مدرن تر و جدیدتری به نسبت TU5 می باشد. البته از نظر تنفسی همین موتور در سکو ای پایین خیس از موتور TU5 و XU7 16 سوپاپ قرار می گیرد چون به جهت تنفس مجهز به 8 سوپاپ می باشد و همین یعنی راندمانش ذیل تر از آن هاست. همین قضیه دائما تکرار می شود و خبری از بدور کند نیست. در موتور های ۱۴۰۰ ترموستات از پوسته خویش (هوزینگ) قطع است و طبیعتا نیازی به تعویض کل گروه نیست. فشنگی آب: وظیفه میزان گیری دمای آب و فرستادن اطلاعات واجب به ECU برای اکران در آمپر و یا این که واضح شدن رشته های دور تند و کند را بر عهده دارد. خودروی شما بیشترین بازده گرمایی و کمترین مصرف سوخت را در بدور ۳۵۰۰ – ۴۰۰۰ rpm دارد. چنانچه GLX 405، پارس سال و سمند LX در اختیار دارید، بدانید که حیاتی خودرویی خانوادگی و مطلوب سرنشینان فراوان طرف هستید. موتور تیوفایو پژوپارس در گونه پیشرانه های اندک مصرف، ناچیز صدا و مهم توان تولید نیروی نسبتا مطلوب است. که به دلایلی همچون مصرف تحت سوخت و توان قابل قبول توانست سریعاً طرفداران زیاد متعددی را به جهت پارس های اساسی موتور TU5 یا به عبارتی پارس های ال ایکس به دست آوردن نماید و فروش بالایی را به دست آورد. در صورتی که آب رادیاتور به شکل ناگهانی تخلیه شود، فشنگی آب (فشنگی متصل به هوزینگ ترموستات) حساس هوا در تماس می شود و نمی تواند دمای درستی را تشخیص دهد. این اتومبیل تا سال 1382 در مرز و بوم به نام پژو پرشیا شناخته می شد ولی به مرور کشور‌ایران اتومبیل نام همین جنس را به پژو پارس تغییر و تحول اعطا کرد و البته این تغییر و تحول نام اساسی بعضا اصلاحات هم همپا بود. آن گاه از واریز وجه و ارسال تصویر فیش واریزی و اخذ تاییدیه واحد حسابداری مغازه یدک خواجه ازشما مجددا خواسته می شود توصیه خویش را به صورت تام یار اصلی نام فنی قطعه و گونه و مشخصات خودرو ارسال نمائید و پس ازآن فاکتور فروش به اسم شما صادر شده و پس از بارگیری سفارش موردنظر تصویر بارنامه جهت پیگیری شخص تحویل گیرنده به جهت خریدار ارسال خواهد شد.

ایندکسر