خرید بیمه شخص ثالث بهترین قیمت + صدور لحظه ‌ای بیمه بازار

نه حق بیمه در “بیمه ناخواسته شخص ثالث” متناسب دارای نسبت ریسک ضرروزیان جانی و زیان مالی منتقل شده به کمپانی بیمه تغییر تحول می کند. این ریسک در مورد وسایل نقلیه با قدمت بالا و رانندگانی که بخش اعظم تخلف کنند و بنابراین، خویش و دیگران را عمده در معرض خطر قرار می دهند ارتقا می یابد. اما در “بیمه بدنه وسیله نقلیه” که بیمه ای اختیاری است، حق بیمه متناسب کلیدی بها اتومبیل تغییر تحول می کند. بیمه شخص ثالث به استدلال کاربرد زیاد در مرزوبوم و همینطور ضابطه اجباری بودن استعمال از آن، نسبت به سایر گونه های بیمه نامه مخاطبین زیادی را به دست آورده است.
پوشش بیمه حوادث راننده فقط برای جبران خسارت‌های بدنی (معادل دیه‌­ی جراحات و نقص‌عضو و فوت) وارده به راننده‌­ی اتومبیل مسببِ واقعه است. بله موتور سیکلت ها نیز مثل سایر وسیله های نقلیه موتوری می بایست حتما بیمه فرد ثالث داشته باشند تا در روزگار بروز رخداد بتواند ضرر های جانی و مالی را از کمپانی بیمه گوشه ای پوشش دهند .موتور سیکلت ها هم در شکل عدم تمدید بیمه طومار شامل جریمه دیرکرد خواهند شد که روزمره حساب میشود. در این دسته بیمه، صاحب و مالک وسیله نقلیه که به عنوان بیمه گذار شناخته می شود فرد اولیه است.
داشتن بیمه فرد ثالث واجب است؟ بله؛ کلیدی اعتنا به قوانین راهنمایی و رانندگی داشتن بیمه شخص ثالث نه صرفا حتمی است بلکه ناخواسته میباشد و در صورتی که سوای بیمه نامه فرد ثالث تردد نمایید، تراکم تلقی شده و طیق قوانین کلیدی شما بازخورد خواهد شد. همینطور در صورتی که رخداد ای به جهت شما صورت دهد خسارات جبران ناپذیر مالی را برای شما در پی خواهد داشت. آیا می قدرت تخفیف های بیمه شخص ثالث خودوری پیشین خویش را به خودروی جدیدی انتقال داد؟ خیر؛ مطابق قانون تازه تخفیفات بیمه بر روی پلاک خودرو میباشد و در صورتی که اتومبیل جدید با پلاک جدیدی باشد امکان انتقال تخفیفات بیه پلاک نو نمی باشد. آیا زیان و ضرر و زیان هایی که در رخداد رانندگی به راننده مقصر وارد می شود، پایین پوشش بیمه شخص ثالث است؟ در صورتی که خواسته ضرر های جانی باشد، بلی شرکت بیمه گر تا میزان دیه ماه های غیر حرام راننده مقصر را تحت پوشش قرار می دهد که شامل هزینه های معالجه راننده نیز می شود. البته بایستی در مورد خسارات مالی گفت که هیچ دسته وجهی جهت جبران همین جور زیان و زیان ها به راننده مقصر پرداخت نمی شود. چگونه از درستی و معتبر بیمه نامه فرد ثالث خریداری شده اطمینان حاصل کنیم؟ می توانید با مراجعه به سامانه سنهاب در سایت بیمه مرکزی کلیدی وارد کردن شماره بیمه نامه از درستی و درستی بیمه طومار خود مطمئن شوید.
در همین بیمه نامه زیان جانی و مالی قابل جبران هست و شخصی که به عنوان ضرروزیان چشم تلقی می‌شود می تواند از همین بیمه طومار استفاده نماید . خوبتر است بدانیم چرا به این بیمه نامه شخص ثالث میگویند ؟ خواسته از شخص ثالث کسانی هستند که در طی یک اتفاق آیتم آسیب چه مالی و چه جانی قرار گرفته باشند . بیمه فرد ثالث حیاتی افزایش تصادفات و حوادث مربوط به خودروها پس از مبارزه جهانی اول، بخش اعظم گزینه اعتنا قرار گرفت. لزوم وجود بیمه فرد ثالث و پوشش دهی سوانح عمده حساس می‌شد و لازم بود که حیاتی روش‌هایی مشکلات مرتبط کلیدی حوادث و سوانح ایجاد شده در صحنه‌های تصادف حل و فصل شود. به این ترتیب صنعت بیمه ماشین در سال ۱۹۳۰ میلادی به جهت اولین توشه در بریتانیا و از سال 1347، با ارتقاء به کار گیری از خودروها، در کشور ایران اجباری شد. دیگر راننده مقصر می‌دانست که پشتوانه‌ای دارد و راننده یا این که عابر زخم دیده هم می‌دانست که می‌تواند به حق و حقوقش برسد.
عمومی
همچنين اخذ هرگونه رضايتنامه از زيان ديده بوسیله بيمه گر و صندوق مبني بر رضايت به پرداخت خسارت كمتر از مزاياي مندرج در اين ضابطه ممنوع است و چنين رضايتنامه اي بلااثر است. آنالیز حق بیمه فرد ثالث شکل گرفته برای خودرو شما به جهت مدت یک سال می باشد. مهم توسعه فعاليت‌هاي مالي و بانكي، خطر نگهداري و حمل و نقل وجوه نقد و ورقه ها بهادار افزايش يافته است. در جهت نگهداری و نگهداري اين مدل دارائي‌ها امكانات پيشگيرانه‌اي را فراهم نموده‌اند.

خسارات بیرون از تعهد بیمه طومار فرد ثالث خودرو

در بیمه طومار شخص ثالث اتومبیل راننده مسبب حادثه نمی تواند دیه اخذ کند، ولی اساسی پوشش غرامت فوت و نقص عضو است. مطابق ضابطه بیمه شخص ثالث اتومبیل فرقی ندارد که بیمه طومار به اسم صاحب خودرو باشد یا خیر؛ اما درصورتیکه بیمه طومار به اسم مالک باشد پس از فروش ماشین می‌تواند از تخفیف‌های سال‌های عدم خسارت آن به کارگیری کرده و آن را به خودروی جدید منتقل کند. در زمان خرید و فروش ماشین‌ها، این بیمه نیز در کنار دیگر مدارک به خرید کننده تحویل داده می‌شود. طبق قانون نو و از بهمن ۹۹ بایستی بیمه نامه به اسم شخص مالک ماشین باشد. در عاقبت همین ضابطه درصورتیکه سابقه تخفیف بیمه دارید، این تخفیف به اسم خودتان باقی خواهد ماند و می‌توانید باز هم چنانچه اتومبیل داشتید، از آن به کار گیری کنید.

  • همچنین پرخطر یا این که قلیل خطر بودن راننده، زن یا این که مرد بودن راننده و پیر یا جوان بودن راننده در مقدار حق بیمه تاثیر دارد.
  • تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، ذیل پوشش بيمه فرد ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند.
  • درصورتی‌که بیمه‌نامه سال قبل متعلق به بقیه شرکت‌های بیمه‌ای بوده و از تاریخ انقضای آن گذشته یا بیمه‌گذار رغبت به اخذ پوشش مالی بیش از میزان اعلامی در سال جاری باشند یا این که از تاریخ بیمه‌نامه صادره توسط بیمه سامان بیش از 60 روز پیشین باشد، نیاز به بازدید از اتومبیل است.
  • بیمه شخصِ ثالث تحت مجموعه بیمه مسئولیت به شمار می آید که مسئولیت مدنی صاحبانِ وسایل نقلیه موتوریِ زمینی را در قبال جبرانِ ضرر هایِ جانی و مالی که در اثر حوادثِ رانندگی به جهت اشخاص ثالث رخ داده است را تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه تحت پوشش قرار می دهد.
  • ط- در صورتی که در اتفاق راننده فوت نموده باشد گزارش معاینه جسد ، مجوز دفن ، خلاصه رونوشت وفات وشناسنامه ابطال شده راننده متوفی .

به هر دسته آسیب جسمی که به افراد ثالث در اثر حوادث و به وسیله خودروی بیمه‌شده وارد شود و یا این که سبب مرگ شخص شود خسارت جانی گفته می‌شود. بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی را به وسیله پرداخت دیه یا ارش (ارش نوعی از دیه هست که مقدار آن مشخص و معلوم نشده و توسط طبی رسمی و رای دادگاه انتخاب می‌شود) جبران می‌نماید. دیه به بروز هر نوع آسیب، شکستگی، نقص عضو و ازکارافتادگی (جزیی یا این که کلی ـ موقت یا این که دائم) یا فوت فرد ثالث تعلق می‌گیرد و به وسیله بیمه شخص ثالث فرد مقصر حادثه یاید پرداخت گردد. در قانون نو بیمه شخص ثالث هزینه ضرر مالی وارد شده تا سقف مشخصی بوسیله بیمه پوشش دیتا می‌شود.
کارت سبز برای خودروهایی صادر می شود که قصد خروج از مرز و بوم و تردد در منطقه جغرافیایی کشورهای کاربر کارت سبز را دارا هستند . سیستم بین المللی کارت سبز اهمیت هدف حمایت از زیاندیدگان و همینطور رانندگان در تصادفات رانندگی و بر مبنا توصیه طومار شماره 5 کمیته فرعی حمل و نقل جاده ای کمیسیون اقتصادی برای اروپا وابسته به سازمان ملل در سال 1949 تولید شد و در سال 1953 عمل قانونی خود را آغاز کرد . شرط اصلی عضویت در سیستم کارت سبز همین است که ضابطه اجباری بیمه شخص ثالث در آن مملکت به ثبت رسیده باشد در درحال حاضر حاضر تعداد 48کشور کاربر سیستم کارت سبز هستند که عمدتا کشورهای اروپایی میباشند و در بین آن ها کشورهای ترکیه و آذربایجان با مرز مشترک حساس ایران میباشند . رانندگانی که قصد دارند اصلی اتومبیل در کشورهای عضو سیستم کارت سبز تردد نمایند مکلفند بیمه کارت سبز خریداری نمایند در غیر اینصورت اجازه ورود به خودرو آنان دیتا نخواهد شد .
امكان خريد قسطي بيمه نيز وجود دارد كافي میباشد در زمان خريد بررسي كنيد از كدام شركت مي‌خواهيد بيمه شخص ثالث را به شکل قسطي بخريد. پس از تعیین و در روزگار ثبت سفارش تعداد و قيمت اقساط به شما نشان دیتا مي‌شود. بخشي از هزينه بيمه شخص ثالث در در آغاز بايد به رخ پيش‌پرداخت واريز شود. باقيمانده را مي‌توان طي یک‌سری قسط و به رخ چك صياد در فاصله‌هاي زماني تعدادی ماه از دوران خريد بيمه به حساب شركت بيمه واريز كرد. ممكن میباشد شركتي كه سال قبل از آن بيمه شخص ثالث خريده‌ايد، بيمه‌نامه را به رخ قسطي ارايه ندهد و مجبور به تغيير شركت خویش باشيد.

حتما بخوانید:
چگونه Dawgwork خط D رامز را به ارتفاعات بیشتری رساند

خرید بیمه آنلاین

در همین وضعیت شخص خاطی باید بیمه‌نامه ‌شخص ثالث مهم اعتبار تهیه و تنظیم نماید و علاوه بر پرداخت جریمه دیرکرد، هزینه پارکینگ را نیز بپردازد. تعهد شرکت بیمه در برابر سرنشینان ضرر و زیان چشم برابر دارای حاصل‌ضرب ظرفیت ماشین در سقف تعهدات بدنی بیمه طبق حالت بیمه‌نامه است. تعداد جنین و اطفال تحت ۲ سال داخل وسیله نقلیه به ظرفیت خودرو اضافه می‌شود.
شرکتهای بیمه گوناگون این بیمه نامه را با مدت 3 ماهه، 4 ماهه، 6 ماهه و9 ماهه نیز عرضه کرده اند که شما می توانید درسایت بیمه باما به اسانی مدت بیمه طومار را وارد کرده و مبلغ حق بیمه را مشاهده کنید. حساس دقت به وظایف صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، در صورتی که خسارت‌های مالی وارد شده به زیان‌دیدگان حادثه، بیش‌تر از سقف پوشش بیمه‌نامه باشد، مبلغ اضافی زیان از طرف همین صندوق پرداخت می‌شود. اما درصورتیکه ضرر و زیان مالی وارد شده بیش‌تر از سقف پوشش بیمه باشد، مقصر اتفاق وظیفه داراست مابقی آن را پرداخت کند. همانطور که گفتیم همین روز‌ها خرید اینترنتی فرآورده و سرویس ها همچون بیمه شخص ثالث متداول شده است.
قانون خودروهاي مشابه به اين رخ میباشد كه انتقال تخفيف بيمه‌نامه فرد ثالث تنها بين خودروهايي با كاربري شبیه امكان‌پذير است و امكان انتقال تخفيف بيمه‌نامه از خودروي سواري به باركش وجود ندارد. در صورت نداشتن بيمه فرد ثالث در تصادفات، چه فرد مقصر باشد و چه زيان‌ديده؛ به مشكلات جدي بر خواهد خورد. در بعضي از مواقع به ويژه اگر فوت يا خسارات بدني ديگر در خرید بیمه ارزان اثر حادثه شکل دهد، ضرر مالي جبران‌ناپذيري براي راننده مقصر به یار خواهد داشت. به عنوان مثال در سال جاري بيمه فرد ثالث آسيا اين تخفيف را ارائه مي‌كند ولي بيمه شخص ثالث ايران آن را ارائه نمي‌دهد. علاوه بر تخفيف شركت بيمه تخفيف عدم خسارت بيمه‌نامه قبلي شما نيز بر نرخ بيمه شما تاثير مي‌گذارد و در استعلام نرخ بيمه شخص ثالث بايد آن را اعمال كنيد.

جریمه دیرکرد پرداخت خسارت برای شرکت‌های بیمه

همچنین کاربری های صنعتی، آمبولانس، آتش نشانی و … نیز بایستی بیمه بیشتری را باید پرداخت کنند. ضابطه فوق مشتمل بر ۶۶ ماده و ۵۵ تبصره در جلسه علني روز دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و در ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ به تأييد شوراي نگهبان رسيد. شركتهاي بيمه مكلفند ذخايرتأييدشده از سوي بيمه مركزي را در دفاتر و صورتهاي مالي خود، طبق دستورالعمل بيمه مركزي ثبت كنند. در شکل احراز تخلف شركتها و مؤسسات مذكور به وسیله مراجع يادشده، پروانه فعاليت آنها از يك ماه تا يك سال معلق و در شکل تكرار تخلف يادشده براي توشه چهارم به صورت دایم لغو مي شود. قوه قضائيه نيز مكلف میباشد دیتاها مربوط به آراي قضائي راجع به حوادث رانندگي را در سامانه مذكور قرار دهد.

قانون نو بیمه شخص ثالث

منظور از خسارت‌های مالي، زیان‌هایی می‌باشد که به سبب ساز حوادث مشمول بیمه به اموال فرد ثالث وارد شود. بيمه شخص‌ثالث در اکثر زمان ها كشورهاي عالم اجباري شده و در ايران نيز از سال 1347 ناخواسته شده هست و پوشش‌های مازاد بر سقف اجباري مصوب قانونی، به صورت پوشش‌هاي اختياري مازاد به متقاضيان ارائه مي‌شود. به هرکس و یا این که کسانی که به استدلال وسیله نقلیه (شخص مقصر) دچار ضرر و زیان مالی و یا این که بدنی شوند به جز خود راننده مقصر اتفاق فرد ثالث گفته می شوند. دست کم پوشش بیمه در ضرر و زیان بدنی،معادل حداقل دیه یک مرد مسلمان در ماه های حرام و در بخش خسارت مالی،معادل دو و نیم درصد (5/2 %) تعهدات بدنی می باشد . بیمه گذار می تواند برای جبران خسارتهای بدنی و مالی بیش از حداقل مزبور،بیمه مازاد همچنین خریداری نماید. داشتن بیمه فرد ثالث، «اجباری» بوده و یک عدد از اصلی‌ترین حالت به کارگیری از آن، داشتن گواهینامه است.

بیمه شخص ثالث خودرو

البته انتقال خودرو به خودرویی اساسی کاربری شبیه امکان پذیر و به عنوان مثال شما نمی توانید تخفیف ماشین سواری را به بارکش منتقل کنید. اگر شما هم به دنبال آن میباشید که ارزان ترین بیمه شخص ثالث را خریداری کنید، مشخصات خودروتان را در بالای همین کاغذ وارد کنید، تا نهایی ارزش بیمه فرد ثالث را ببینید. سرویس ها بیمه فرد ثالث به وسیله همگی شرکت‌های بیمه و طبق ضابطه مصوب سال 1395 حیاتی نرخ‌های نسبتاً یکسانی به مشتریان ارائه می‌شود. در اکنون حاضر شرکت‌های بیمه به ازای هر سال عدم استفاده از بیمه شخص ثالث به میزان ۵ % تخفیف به سایر تخفیفات بیش تر می‌کنند. از آنجا که تخفیف بیمه ثالث به فرد تعلق دارد؛ به دو نحوه می‌توان عمل انتقال تخفیف را انجام داد.

انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه فرد ثالث

ماده۴۸ـ ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت مكلف است از صدور هرگونه كارت سوخت و تخصيص اوليه سهميه يا ادامه آن براي وسايل نقليه فاقد بيمه طومار خودداري كند. تبصره ـ نيروي انتظامي مكلف میباشد هر شش ماه يك توشه گزارش اجراي اين ماده را به دادستاني كل كشور، بيمه مركزي و كميسيون هاي قضائي و حقوقي، اقتصادي، اجتماعي و امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ارسال كند. دولت مکلف می باشد حداكثر ظرف مدت شش ماه پس از ضروری الاجراء شدن اين قانون، سامانه مزبور را راه و روش اندازي و دسترسي برخط (آنلاين) به آن را براي كليه واحدهاي نيروي انتظامي و وزارت بهداشت، درمان و تدریس پزشكي، شركتهاي بيمه، صندوق و واحدهاي قضائي آماده كند.
اعمال تخفيف بيشتر از دو و نيم % (۵/ ۲%) بوسیله شركتهاي بيمه، منوط به كسب مجوز از بيمه مركزي است. بيمه مركزي در اعطاي اين جواز بايد توانگري مالي شركت و شرايط عمومي بازار و حفظ رقابت پذيري شركتهاي بيمه را مدنظر قرار دهد. همچنين شركتهاي بيمه مي توانند در رخ ارائه خدمات ويژه به مشتريان، با تأييد بيمه مركزي تا دو و نيم درصد کد تخفیف بیمه (۵/ ۲%) بيش از قيمتهاي تعيين شده توسط بيمه مركزي، از بيمه گذار دريافت كنند. تبصره۳ـ در صورتي كه واقعه در حين تدریس رانندگي به وسیله مراكز مجاز يا آزمون اخذ گواهينامه رخ دهد، ضرر پرداخت شده به وسيله شركت بيمه از تدریس گيرنده يا آزمون دهنده قابل بازيافت نخواهد بود و حسب گزینه تدریس دهنده يا آزمون گيرنده، راننده محسوب مي شود. نقطه مقابل تخفیف عدم خسارت بیمه فرد ثالث، جریمه دیرکرد است و سبب ساز ارتقاء حق‌بیمه می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم بیمه فرد ثالث به جهت همگی دارندگان وسایل نقلیه موتوری تحمیلی است؛ درصورت دیرکرد تمدید بیمه ‌شخص ثالث خودرو، به صورت روزشمار مبلغی به حق بیمه بیشتر خواهد شد. اضافه شدن جریمه دیرکرد به حق بیمه به رخ روز شمار صرفا تا 365 روز نظارت و اعمال می‌شود؛ به این صورت که جریمه دیرکرد بیمه‌نامه ‌شخص ثالث به جهت تأخیر بیشتر از یک سال ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. بیمه فرد ثالث، بیمه خریداری شده به جهت خودرو، کامیون، موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه جاده ای است، که بطور کلی جبران‌کننده خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی وارد به ماشین و نیز سرنشینان آن و اشخاص ثالث است. اجرای همین قانون جدید از تاریخ ۲۹ خرداد سال ۱۳۹۶ برای همه شرکت‌های بیمه الزامی شده است.
گاهی شرایطی پیش می­آید که خسارت‌­های وارده شامل بیمه شخص ثالث می­‌شود، البته دلایل دیگری در پیدایش اتفاق دخیل بوده‌­اند که منجر ازبین‌رفتن تعهد بیمه­‌گر می­‌شوند. در همین موقعیت بیمه‌گر خسارت‌­های ثالثِ مالی، بدنی و جانیِ زیان‌دیده را پرداخت می­‌کند اما در آتی به جهت بازیافت آن به مسبب حادثه برگشت خواهد کرد. هرگونه سانحه ناشی از وسایل نقلیه و محصولات آنها از قبیل تصادف، تصادم، سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی و یا انفجار یا این که هر نوع سانحه‌ی ناشی از وسایل نقلیه بر اثر حوادث غیرمترقبه جزءِ خطرات تحت پوشش بیمه فرد ثالث می­‌باشد. این خسارت‌­ها به زیان­‌هایی گفته می‌­شود که به سببِ واقعه به اموال فرد ثالث وارد می­‌شود. اما از آنجایی‌ که ممکن هست ضرر وارد شده به یک خودروی گران­ بها و لوکس وارد شود، به جهت این زیان مالی سقفی در حیث گرفته شده است.
این سقف معادل ضرروزیان وارد شده به گران‌ترین اتومبیل متعارف تا سقف تعهد درج شده در بیمه‌نامه است. در اینجا منظور از خودرو متعارف خودرویی هست که بها آن کاهش از نصف سقف تعهدات بدنی باشد که شروع هر سال مشخص می‌شود. به گزارش همین سایت بر اساس ضابطه اصلاحی ( بیمه اجباری فرد ثالث ) مصوب 1387کلیه دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی موظف اند مسئولیت خویش را در درمقابل جبران خسارتهای وارده به اشخاص ثالث ، نزد یک عدد از شرکت های بیمه داخلی بیمه کنند . در بیمه شخص ثالث، فرد اولیه شخص بیمه‌گذار (کسی که به جهت وسیله نقلیه‌ای بیمه فرد ثالث خریداری می‌کند)، فرد ثانی، بیمه‌گر یا این که کمپانی بیمه و شخص ثالث شخص یا افرادی هستند در رخداد رانندگی خسارت دیده‌اند به جز راننده مقصر.
باید گفت به غیر از فرد راننده کل سرنشینان خودرو به عنوان شخص ثالث برشمرده میشوند به کلمه دیگر اگر سرنشینان مبتلا ضرر بدنی شوند، هزینه هایی مثل دیه یا هزینه های معالجه از طرز بیمه فرد ثالث جبران می شود. خسارت بدنی می تواند شامل از کارافتادگی (دائمی یا این که موقتی)، شکستگی، نقص اعضاء تن و صدمه یا دیه به عامل فوت شدن فرد ثالث به علت وقوع حوادث مشمول این قانون می باشد. پوشش بيمه حوادث راننده صرفا برای جبران خسارت‌های بدنی (معادل دیه جراحات و نقص عضو و فوت) وارد به راننده اتومبيل مسبب واقعه که به نظر قانونی ، شخص ثالث تلقی نمیشود را ذیل پوشش قرار می‌دهد. به همین صورت که دارای ورود به سایت تو و بیمه و ثبت اطلاعات خودروی خود، قیمت بیمه شخص ثالث آن را در شرکت‌‌‌‌های متفاوت بیمه استعلام گرفته و پس از باز‌نگری ظریف حق بیمه ها، پوشش‌‌‌ها و داده ها گزینه نیاز خود، بیمه شخص ثالث را خریداری کنید. در طریق حضوری استعلام بیمه فرد ثالث، باید ساعت‌‌‌ها زمان صرف نمایید تا بتوانید نرخ و اطلاعات بیمه شخص ثالث را در شرکت‌‌‌‌های گوناگون بیمه توده آوری کنید. در سامانه سنهاب قابلیت استعلام بیمه فرد ثالث فقط از نحوه پلاک اتومبیل وجود ندارد.
ماده۵ ـ شركت سهامي بيمه ايران مكلف می باشد طبق مقررات اين ضابطه و آيين طومار هاي مربوط به آن، مهم دارندگان وسايل نقليه مسئله اين ضابطه قرارداد بيمه انعقاد كند. ساير شركتهاي بيمه متقاضي فعاليت در حرفه بيمه فرد ثالث مي توانند پس از اخذ مجوز از بيمه مركزي مبادرت به فروش بيمه نامه فرد ثالث كنند. بيمه مركزي مکلف میباشد براساس آيين نامه اجرائي كه به پيشنهاد بيمه مركزي و تأييد شوراي عالي بيمه به تصويب هيأت وزيران مي رسد، براي شركتهاي متقاضي، جواز فعاليت در فن شخص ثالث صادر كند.
اگر صاحب و مالک وسیله نقلیه موتوری به هر دلیل بیمه‌نامه شخص ثالث نخریده یا این که از بیمه‌نامه قبلی‌اش یک روز گذشته باشد متساوی حق بیمه به‌صورت روزشمار جریمه می‌شود. بنابر همین ضابطه به تعداد سال های عدم استفاده از بیمه فرد ثالث، به رخ تصاعدی به بیمه گذار تخفیف دیتا خواهد شد. سازمان پزشكي قانوني مكلف میباشد حساس خواهش راننده مسبب حادثه يا شركت بيمه مربوط، مدل و درصد صدمه بدني واردشده را تعيين و اعلام كند. آيين نامه اجرائي و حق بيمه مربوط به اين بيمه طومار به پيشنهاد بيمه مركزي پس از تصويب شوراي عالي بيمه به تصويب هيأت وزيران مي رسد. خرید بیمه فرد ثالث با تعهدات دیه سال 1401 رخ می پذیرد و طبق مصوبه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیازی به الحاقیه ارتقاء دیه در آغاز سال بعد نخواهد بود.

حتما بخوانید:
منابع - دالاس ماوریکس-لس آنجلس لیکرز برای برجسته سازی روز کریسمس

دیدگاهتان را بنویسید