اکنون، بیایید اهمیت بعضا از بهترین انواع محتوای تعاملی آشنا شویم و الهام بگیریم! جواب به هر سوال نشان دهنده معیاری برای تایید اثربخشی استراتژی شما و فهم و شعور خوب تر اعضا است. به همین ترتیب تجربه کاربری را دیدنی تر می کنید و نتیجه های بهتری از محتوای خود می گیرید. محتوای تعاملی خیر فقط سبب ساز تعامل بخش اعظم می شود، بلکه سبب به ایجاد سرنخ، فروش و درآمد هم می شود. همین ارتقاء در تعامل زمان مجزاسازی و تحلیل معیارهایی نظیر زمانه صرف شده در وبسایت یا اشتراک گذاری پیوند (ترافیک ارجاع) مشهود است. علاوه بر این، شما همچنین می توانید معیارهای مصرف را جداسازی و بررسی نمایید تا بفهمید آیا اعضا واقعاً تمام محتوای تعاملی را مصرف کرده اند یا خیر. طبق نظرسنجی راک، 60 درصد از سازمان هایی که از محتوای تعاملی به کار گیری می کنند، می توانند اثربخشی خویش را اندازه گیری کنند، در حالی که این درصد در در میان سازمان هایی که از محتوای اثبات استفاده می کنند، فقط 25 درصد است. ابزارهای زیادی وجود دارااست که می توانید از آنان به کار گیری نمایید که می توانند کل آمارها مانند بازدیدکنندگان و تبدیل ها را از کمپین های این سایت شما ردیابی کنند. این برگه میتواند یک اینفوگرافیک تعاملی ارائه دهد و در پایان یک مسابقه به جهت کاربر قرار دهد تا دانش خود را در مورد مورد قضیه آزمایش نماید (و اثربخشی محتوا را به جهت شما بررسی کند). برخی از این ابزارها ویژگیهایی را به جهت بهینهسازی تبدیلها و آزمایش برنامهها به جهت انتخاب بهترین کارایی ارائه میدهند. به تیتر مثال، می توانید دو نسخه طرح بندی صفحه فرود خود را آزمایش کنید تا متوجه گردید کدام یک بیشترین تبدیل را تولید می کند. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک پرسشنامه ساخت کرده اید تا مشتریان بدانند که به جهت حل مشکل خویش به چه رویه حلی نیاز دارند. اما قبل از اینکه در آیتم آخرین فرآیند تلفن های همپا و تلفن های هوشمند صحبت کنیم، اذن دهید در آیتم تکامل گذشته همین دستگاه ها صحبت کنیم. در حین انتخاب بها قایقها، مطمئن گردید که هزینههای الکترونیک، اسباب و اثاث جانبی و ورزشهای آبی را در نظر میگیرید—سپس آنچه را که برای نوع و ترازو قایق موتوری شما مطلوب است، خریداری کنید. علاوه بر این، اصلی محافظت دقت آنها، این جور محتوا می تواند آن ها را در هجرت تبدیل خود راهنمایی کند. از سوی دیگر، محتوایی وجود داراست که می اقتدار آن ها را تعاملی کرد، مانند کتاب های الکترونیکی و اینفوگرافیک. از سوی دیگر، محتوای تعاملی، دیتا ها را در طول مصرف محتوا توده آوری می کند. یکی دیگر از مزایای محتوای تعاملی، قابلیت و امکان دریافت تیم ای غنی از داده های عکس العمل از اعضا است.