تجزیه و تحلیل عملکرد مقدماتی راسل در GP Sakhir


راننده ویلیامز جورج راسل آخر هفته در مرسدس جایگزین لوئیس همیلتون در بهترین مصاحبه شغلی تمام وقت با قهرمانان جهان در سال 2022 می شود. اولین مسابقه او با یک مسابقه دوم خوب برگزار شد ، اما چگونه آیا نزدیک به بهتر شدن بود؟

وقتی فرمول 1 در مسابقات شبانه کار می کند ، وعده های غذایی در جلسات جابجا می شوند ، بنابراین خوردن صبحانه ظهر ، ظهر عصر و شام حدود نیمه شب کاملاً طبیعی است. بنابراین ساعت 7 عصر شنبه شب در بحرین ، جورج راسل با مدیر تیم مرسدس Toto Wolf و استراتژیست ارشد تیم جیمز ولوز برای “ناهار” نشست.

او آخرین تمرین روز یکشنبه خود را برای مسابقات جایزه بزرگ ساهیر به پایان رسانده بود و کمی چشم نواز بود. وی پس از هدایت دو جلسه تمرینی روز جمعه ، جلسه شنبه را در جایگاه هفتم و تقریباً 0.4 ثانیه با هم تیمی خود ، والتری بوتاس ، که در مجموع سریعترین بود ، به پایان برد.

واضح بود که بوتاس در تمرین روز جمعه به دلیل خرابی ماشین در شرایط خوبی قرار نگرفته بود و کارهایی که سال آینده روی آن تمرکز داشت ، اما در جلسه تمرینی آخر روز شنبه ، او شروع به برداشتن یک قدم به عقب کرد و فاصله خود را در جلسه جدید از دست داد. هم تیمی شما

در این میان راسل کمی گم شده بود. آخر هفته با ماشین جدیدی که زیر دست او بود ، او شروع به کشف تنظیمات و سبک های رانندگی کرده بود ، اما نه ماشین و نه کرنومتر آنطور که انتظار داشت پاسخ ندادند. ناگهان اندازه وظیفه موردنظر مشخص شد و سرعت هم تیمی او مضطرب به نظر می رسید.

راسل پس از انتخاب مقدماتی شنبه شب پذیرفت: “شاید من آن را زیاده روی کردم.” “دیروز من فقط پریدم و ماشین را سوار شدم و کار کرد ، اما امروز سعی داشتم کمی اینجا و کمی آنجا برنده شوم و سپس خیلی فکر می کنم و سعی می کنم از FP3 بیشتر استفاده کنم و گفتم ،” الان باید بخوابم ، آرام باش نفس بکشد ، فقط برای پریدن در ماشین و رانندگی آن است. “

گرگ پس از آموزش تنش را در راننده خود احساس کرد و از فرصت استفاده کرد و انتظارات را دوباره تنظیم کرد.

وی گفت: “ما در طول ناهار با جیمز والز گفتگوی خوبی داشتیم و واقعاً مجبور شدیم تمام تلاش خود را انجام دهیم.” “من به او گفتم اگر خودت را در چهار موقعیت اول ، در ردیف دوم شبکه پیدا کنی ، همیشه یک نتیجه خارق العاده است.

“اگر مک لارن یا فراری از شما دور بمانند و P5 باشید ، این همان عالی است ، انتظار دیگری نمی رود.

“احساس کردم پس از آن کمی راحت تر می رود.”

مکالمه پپ جواب داد ، و وقتی در جلسه نهایی مقدماتی مهم بود ، راسل با فاصله زمانی فقط 0.023 ثانیه از بوتاس در قطب ، مقام دوم را در این رقابت ها تثبیت کرد.

مسافت کوتاه سفر از بحرین به این معنی بود که زمان تور همیشه بسیار نزدیک خواهد بود ، اما حتی به عنوان یک درصد نشان داده می شود ، سرعت راسل در 0.049 درصد از زمان بوتاس بود. به بیان بهتر ، نزدیکترین رانندگان مرسدس بنز ، لوئیس همیلتون و بوتاس ، در 70 سالگی بزرگترین جایزه بزرگ سالگرد در ماه آگوست ، در تمام سال بودند ، زمانی که همیلتون 0.074 درصد سرعت بوتاس در سیلورستون بود.

مهم نیست که چطور آن را قاب می کنید ، راسل در اولین جلسه مسابقه خود در ماشین بسیار سریع بود و به طرز آزاردهنده ای به موقعیت جنسیتی نزدیک بود.

تور Botas چقدر خوب بود؟

البته عملکرد راسل – مانند هر راننده دیگری در شبکه – فقط به عملکرد هم تیمی او مربوط می شود. به نظر می رسد فرم بوتاس در مسابقات اخیر از اوج تابستان خود پایین آمده است ، بنابراین آیا این مورد برای راسل بود که در بهترین حالت به بوتاس نزدیک شود یا نمایشگر میان رده دیگری از فنلاندی؟

واضح است که بوتاس در جلسه آخر مقدماتی یک دور پاک نکرد. بهترین زمان او در دومین مسابقه از سه مسابقه در Q3 مشخص شد و آخرین تلاش او ، که به طور معمول سریعترین است ، 0.008 ثانیه کندتر از آخرین و سریعترین دور راسل بود.

با این حال ، اگر شما مجبور بودید سریعترین سه بخش بوتاس را از دو تلاش اخیر خود جمع کنید ، او به طور بالقوه سریعترین دور 53.31 را داشت ، یعنی 0.093 ثانیه از بهترین دور راسل.

همچنین لازم به ذکر است که بوتاس از عبور ماشین جلویی سو، استفاده نکرد ، که یک امتیاز واضح برای برخی از رانندگان بود. این نوبت به فنلاندی بود که انتخاب کند باید به مسیر مقابل یا پشت سر هم تیمی خود برود (مرسدس هر آخر هفته مسابقه بین رانندگانش جابجا می شود) تا او تصمیم بگیرد دوم شود و اگر می خواهد از راسل تساوی بگیرد.

همانطور که معلوم شد ، او در یک مسیر تمیز در مقابلش شرط بندی کرد و در نتیجه احتمالاً مدتی را از دست داد ، و در سمت راست یک سوراخ در هوا ایجاد کرد.

به طور خلاصه ، تور Bottas بدیهی است که آنطور که می توانسته خوب نبوده است.

بوتاس بعد از جلسه گفت: “من از خودم کمی ناامید هستم.” “در پایان ، من زمان دورم را بهبود ندادم ، اما همچنین تنها ماشین بدون یدک کش بودم.

“تور آنچنان بزرگ نبود ، بنابراین در آخرین اجرا نمی توانستم پیشرفت کنم.

“البته ، من واقعاً خوشحالم كه خلبان هستم و در آخر این مسیر در مسیری مانند این است ، شما نمی توانید تفاوت زیادی ایجاد كنید ، بنابراین همانطور كه ​​می بینید فاصله ها واقعاً كم است.

“اما باید بگویم که جورج واقعا کار خوبی انجام داد ، آن را ارتقا داد ، من پیشرفت را در مسابقات مقدماتی دیدم ، بنابراین من واقعاً برای ما به عنوان یک تیم خوشحالم که می توانیم یک یا دو نفر در یک شبکه باشیم. این یک موفقیت بزرگ دیگر برای ما است. “

آیا تور راسل می تواند بهتر باشد؟

همیلتون اغلب می گوید چیزی به نام دور کامل وجود ندارد ، بنابراین ممکن است هر دور مقدماتی در تاریخ فرمول یک بهبود یابد.

اما در مورد راسل ، دو منطقه مشخص وجود داشت که وی در آن از دست داد و هر دو در صورت اصلاح می توانند برای تأمین خودگردانی کافی باشند.

اما قبل از این که به جزئیات دور 53 ثانیه ای بپردازیم ، باید توجه داشت که – وقتی در زمینه مناسب آخر هفته آخر حضور خود در ماشین مشاهده شد – مقام دوم در شبکه یک موفقیت بزرگ برای 22 ساله بود.

اولین اشتباه از روی کرنر اول رخ داد که برای راسل در طول تمرین مشکل ساز بود.

وی هنگام تحلیل تور بعد از جلسه خود به Sky Sports گفت: “پیچ 1 محدودترین گوشه من بود و من یک هفته در آنجا جنگیدم.” “من قبل از چرخش بیش از حد راست در خروجی ، کمی از زیر شیر درست در بالا داشتم.

“آن موقع مورد توجه من قرار گرفت [he said as the snap of oversteer was visible on screen]، این موقعیت درست همانجا بود. “

این مشکل از تفاوت بین ویژگی های رانندگی ویلیامز ناشی می شود که راسل هفته گذشته در مسابقات جایزه بزرگ بحرین رانندگی کرد و از کندترین اتومبیل های شبکه است و مرسدس که بهترین خودرو در این شبکه است.

اگرچه این طرح در این هفته متفاوت است ، اما گوشه اول کاملاً بدون تغییر با جایزه بزرگ بحرین است و راسل سعی کرد تا از عملکرد عظیمی که مرسدس ارائه می دهد ، نهایت استفاده را ببرد.

وی گفت: “سبک رانندگی که من هفته گذشته در ویلیامز انجام دادم ، جایی که هفته گذشته در ویلیامز قوی بودم ، کار نکرد و بسیار متفاوت از والتر بود ، بسیار متفاوت از کاری که لویی انجام می داد.” “من فکر می کنم مرسدس در مرحله ورود به قدری دارای کشش و قطعات جلویی زیادی است که می تواند به من اجازه دهد کمی سرعت بیشتری را تحمل کنم ، اما این کار دشوار بود.

“این فقط یک راه بسیار متفاوت برای رانندگی با یک ماشین است. من بسیار تحت تأثیر مهندسانی قرار گرفتم که با آنها کار می کنم ، اینکه چگونه آنها سعی کردند به من نشان دهند چگونه پیشرفت می کنم.

“استاندارد این تیم کاملاً شگفت انگیز است. آنها واقعاً به من کمک کردند چیزهای کوچک را بهتر کنم. هنوز آنجا نیست ، بدیهی است که مسیر عجیبی است ، فقط یک روز حضور در ماشین ، اما بله ، خوشحالم.”

عامل دوم جریانی بود که قبلاً ذکر شد. راسل به عنوان دومین اتومبیل در پیست ، توانایی استفاده از بوتاس را داشت اما با پایان یافتن خروج ، فضای زیادی برای هم تیمی خود باقی گذاشت تا مزایای تساوی را ببیند.

وی گفت: “من احتمالاً خیلی زیاد رها کردم تا صادقانه بگویم.” ماکس فکر کرد در واقع در گوشه آخر خروجی به آینه هایم نگاه می کردم [Verstappen behind] می خواستم در گوشه آخر به درونم شیرجه بزنم و سعی کنم دزدکی حرکت در مقابلم قرار بگیرم ، بنابراین فکر می کنم در پیچ 1 40 میلی ثانیه پایین تر بودم.

“من فکر می کنم که باد باید تغییر کرده باشد ، بنابراین بدیهی است که روی والتر تأثیر می گذارد. بنابراین شاید اگر شاید دو ثانیه نزدیکتر بودم. [to Bottas] می توانم وقت آزاد برای تور پیدا کنم.

“اگر و اما ، هویج و آجیل ، ها؟”

بزرگترین چالش هنوز در پیش نیست

همانطور که عملکرد راسل در مقدماتی چشمگیر خواهد بود ، بزرگترین چالش وی 87 دور مسابقات گرندپری Sahir یکشنبه شب خواهد بود. با شروع از سمت کثیف جلوپنجره ، او برای حفظ موقعیت خود تلاش خواهد کرد ، و همچنین با چالش دست و پا زدن کلاچ فرمان ، که برای انگشتان او بسیار کوچک است ، دستیابی به شروع ثابت تمیز را بسیار دشوار می کند.

مرسدس تمام تلاش خود را برای راحتی در اتومبیل انجام داد ، اما در ساعت 6’2 “راسل با ناراحتی در کابین خلبان می نشیند ، که کاملاً مناسب در اطراف همیلتون قرار دارد که 5’9” است. علاوه بر این ، به طوری که اندازه 11 فوت او در داخل پاهای او قرار نگیرد ، او کفش هایی را می پوشد که خیلی کوچک است تا بتواند انگشتان پای خود را خرد کند تا اندازه 10 شود.

شکی نیست که او از نظر جسمی کوبیده و کبود شده مسابقه را ترک می کند.

خوشبختانه راسل ، او با ایجاد تأثیری در مقدماتی ، فشار خود را از بین برد. همه چیز از آن لحظه به بعد ، خواه یک امتیاز تمام شود ، یک سکو یا یک برد ، فقط یک پاداش بزرگ است.

ولف افزود: “برای جورج راحت تر است زیرا هیچ فشاری وجود ندارد و چیزی برای از دست دادن نیست.”

“من واقعاً همان انتظاری را دارم که در مسابقات انتخابی از او انتظار داشتم – او تصور ما درباره او را تأیید کرد.

“ما تحت تأثیر قرار گرفته ایم ، اما متعجب نیستیم.”


منبع: panjere-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>