اس ام اس 90 تومن از رد تا واقعیت!


در شرایط سخت اقتصادی که به ازای هر خدمت بانکی ماهانه 15 تا 18 هزار تومان از هر حساب بانکی برداشت می شود، تصمیم بانک برای افزایش ناگهانی قیمت بحث برانگیز خواهد بود.

گزارش خواهد کرد امروز تجارت کنید; این پیام سرآغاز این ادعا بود: «مشتری گرامی! از ابتدای سال 1401 طبق بخشنامه بانک مرکزی و بر اساس تعرفه اپراتورهای جدید تلفن همراه، هزینه پیامک بر اساس شماره پیامک، واریزی و برداشت کلیه حساب های شما در این بانک هر شش ماه یکبار به ازای هر پیامک 900 ریال دریافت می شود.
این ادعا به سرعت توسط بانک مرکزی تکذیب شد. مصطفی کمریوافا، سخنگوی بانک مرکزی در توئیتر خود نوشت که بانک مرکزی این بانک به دلیل افزایش کارمزدها برای مشتریان پیامک ارسال نکرده است.
وی همچنین تاکید کرد: پس از انتشار برخی گزارش ها در خصوص بخشنامه بانک مرکزی به بانک ها مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان، بانک مرکزی بخشنامه ای در این زمینه صادر نکرده است، لازم به ذکر است که بانک مرکزی بخشنامه ای در این خصوص صادر نکرده است. آخرین بخشنامه بانک در این خصوص صادر نشده است، آذر ماه 1399 معتبر و لازم الاجرا است.
این بیانیه است که پاسارگاد اولین بانکی است که این افزایش تعرفه خدمات پیامکی را به اطلاع مشتریان می‌رساند و در این خصوص پاسخ رسمی خواهد داد: جاری و مطابق جدول تعرفه‌های خدمات الکترونیک از تاریخ 16 آبان 1398، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کارمزد منصفانه از مشتریان در دستور کار این بانک قرار گرفت.
بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 70 درصد مشتریان بانک پاسارگاد تراکنش های محدودی در حساب خود دارند که روش محاسبه کارمزد باید از آبونمان سالانه به ارزش هر تراکنش تعدیل شود. بنابراین، روش هزینه یابی منصفانه مشتری ایجاب می کرد که عملکرد هر مشتری به طور جداگانه محاسبه شود و کارمزد عملکرد تعیین شود.

حتما بخوانید:
رویایی ترین مسیر به سمت بهشت زمین

بیشتر بخوانید:

افزایش هزینه پیامک، انتقال پول و حواله بانکی

آنها در حالی که سیستم حسابداری را موردی اعلام کردند و از نرخ مصوب بانک مرکزی عدول کردند، به این تصمیم اذعان داشتند که سیستم بانکی در تمام این سال ها مبلغی معادل 18 هزار تومان از مخاطبین آنها برای پیامک دریافت کرده است. قیمت تمام شد هر پیامک به طور متوسط ​​با سه اپراتور حدود 10 تومن می شود!
بانک پاسارگاد در پاسخ به این موضوع اشاره کرد که میانگین تعداد تراکنش‌ها برای مشترکان خرج نشده است درباره تعداد مشترکان، کم تراکنش‌ها ارائه نشده است البته آماری ارائه نشده است تا بر اساس محاسبات، دلایل تغییر سامانه را چه دانسته‌اند. پیامک های ارسالی قابل اندازه گیری بوده و می توان از این روش استفاده کرد. محاسبه را بررسی کنید.
در مورد روش محاسبه معکوس پیامک، مدل بانک مرکزی نیز در این پاسخ چیزی وجود ندارد! در این شرایط مشخص است که بانک ها با در نظر گرفتن تعرفه خدمات در هر پیامک به همان میزان، به دنبال افزایش قیمت نجومی خدمات خواهند بود. اینکه بر این اساس از هر حساب 10000 تومان مسدود می شود، برای هر پیامک نیز کارمزد مساوی دریافت می شود که بسته به تعداد گیرندگان، هر بانک به تعداد افراد مسن سپرده گذاری می کند و در صورت وجود سود در بانک های اعتباری سپرده گذاری می کند. تعلق ندارند و دارایی های بانک را افزایش می دهند. این بار در این بانک برخلاف حکم رسمی، تناقض محسوسی بین مبلغ واقعی پیامک ها و مبلغی که بابت خدمات پرداخت می شود وجود دارد، حتی با وجود ابلاغیه، بانک مرکزی حرفی از اصلاح نگرش خود نزده است. تقریباً این مقدار داده شد.
مشکل اینجاست که بانک مرکزی به عنوان مرجع عالی، واکنش رسمی و قاطعی نخواهد داشت، بنابراین بزودی عملی شدن فرمول مردود شده مشکوک است.

حتما بخوانید:
چگونه جی جی وات از تگزاس بهترین الگوی استیلرز برای TJ Watt شد

نقطه پایان

دیدگاهتان را بنویسید